Pitkä aika edellisestä käynnistä Ojangossa. Ehkä olen unohtanut jonkun treenikerran välistä.

Kun sunnuntai kului minulla ja monella muullakin kisaorjana Purinalla, siirtyivät Jepsun agitreenit maanantai-iltaan. Huh helpotusta, Ojangossa ei ollut muita ryhmiä treenaamassa, eli Jep jaksoi keskittyä hienosti koko treenien ajan.

Aloitettiin kujalla. Hukka-valkkari veteli läpi jo tosi kapeasta kujasta ja haki virheettä kaikista kulmista, huimaa kehitystä! Hukkaa ja Juusoa on ihana seurata!

Jepsulle kujaa levennettiin. Ensin suoraan ja sitten kulmista. Edelleen Jep hakee tukea minusta ja hihnasta, ja kun en ole auttamassa, saattaa se hakea kulmasta vain keppien viereen. Onneksi nyt oli Johanna estämässä pääsyn nameille.

Täytyy muistaa lähettää Jepiä kujaan enemmän vauhdista, silloin se on sillekin helpompaa. Kepit sujui parhaiten, kun lähetin ja lähdin itse liikkeelle vasta kun Jep oli jo namikipolla. Jep seuraa hirveän paljon mua, kai se on joku rotuominaisuus... Sivuetäisyyttä pitää muistaa myös treenata.

Liekö positiivista, mutta vauva A oli kujan jälkeen ja namit syötyään Jep tunki vapaana ollessaan muutaman kerran kontaktille odottamaan.

Uutena tuli muuri. Johanna piti Jepsusta kiinni ja menin muurin taakse narupallon kanssa, ei ongelmia.

Sit seuraa se hauskin osuus :) Tehtiin pitkästä aikaa hyppykurssilla tutuksi tullutta jumppasarjaa, kolme estettä kuuden jalan välein, rimat matalalla, n. 20 cm. Minä lähetin Jepsua ja Juuso heilutteli lelua esteitten takana. Hyp-hyp-hyp, lelu lensi palkaksi. Minä edelleen kyykin paikoillani, joten Juuso leikitti Jepsun. Jossain vaiheessa mulla välähti, että tarttis ehkä tehdä jotain :) Toisaalta Juusolla ja Jepillä oli niin hauskaa, että mitä minä siihen häiritsemään :)

Hyppysarjan ideana on, että koira oppii arvioimaan askeleensa oikein. Jep otti alussa hyppyjen välissä väliaskeleen, toistojen jälkeen osasi mennä ilman väliaskelia loikalla. Ei kuitenkaan yrittänyt hypätä kahta hyppyä yhdellä loikalla. Kunhan tuo kolme hyppyä alkaa sujua, lisätään vielä neljäs.

Parkkiksella vielä vähän seuraamista ja paikallaan istumista, sujui ihan ok vaikka Sisu ja Johanna liitivät aidan toisella puolella.