Se katastrofin ensimmäinen osa käytiin meidän osalta viime vuonna...

Karsinnoissa kun joutuu hylkäyksestä jättämään radan kesken, niin viime vuonna ei kovin monta estettä päästy eikä tänä vuonna sen useampaa.

Nämä pätkät ovat kovin noloja, mutta laitetaan nyt kuitenkin opetusmielessä esille, älkää tehkö perässä :)

Jaakotusta EI tehdä näin
Enää en ihmettele että Otto tuli vasempaan käteen, sitähän minä Otolle näytin kun se oli tulossa siivekkeen takaa.

Pakkovalssia EI tehdä näin
Suunnitelmana ei edes ollut tehdä alkuun pakkovalssia vaan ottaa Otto vastaan kakkoshypylle rintamasuunta kakkoshyppyyn päin ilman mitään hienouksia.

Kummallakin karsintaradalla toistui siis sama kuin tämän viikon treeneissä. Haastava alku ja minä olen ihan hukassa enkä osaa arpoa parasta tai edes toimivaa ohjaustapaa. Harmittaa kun ei päästy testaamaan taitojamme niissä ratojen oikeasti haastavissa kohdissa.

Ehkä tuota alun hankaluutta voi vähän puolustella sillä, että Oton lähtöön jääminen on mulle vielä kovin uutta enkä siksi osaa sanoa että miten Otto käyttäytyy. Jokainen kisa tuo lisää kokemusta. Vaikka oma ohjaus on huonoa, olen äärettömän tyytyväinen tuohon millä varmuudella Otto nykyään jää lähtöön!